Το Διοικητικό συμβούλιο του Κέντρου Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Περιφερειακής Ενότητας Έβρου απαρτίζεται από τα παρακάτω μέλη:
1. Δαβής Απόστολος–Πρόεδρος (Εκπρόσωπος του Δήμου Σουφλίου)
2. Μεντίζης Χριστόδουλος–Αντιπρόεδρος (Εκπρόσωπος Περιφερειακής Ενότητας Έβρου)
3. Γκουγκουλάκης Χρήστος–Ταμίας (Εκπρόσωπος του Δήμου Αλεξανδρούπολης)
4. Κασαπίδου Ζωή–Γεν. Γραμματέας (Εκπρόσωπος των Εργαζομένων του Κέντρου Πρόληψης)
5. π. Κωνσταντίνος Κωστάκης–Μέλος (Εκπρόσωπος της Ιεράς Μητρόπολης Αλεξανδρουπόλεως)
6. Σέμεν Θεοδώρα – Μέλος (Εκπρόσωπος του Δήμου Ορεστιάδας)
7. Τασακλάκη Βασιλική – Μέλος (Εκπρόσωπος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων 2ου ΓΕΛ Αλεξανδρούπολη)
Βιογραφικά Μελών Διοικητικού Συμβουλίου
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΠΡΟΕΔΡΟΥ - ΔΑΒΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ
Ο Απόστολος Δαβής γεννήθηκε στην Αλεξανδρούπολη το 1976, όπου και διαμένει μόνιμα. Είναι πτυχιούχος του τμήματος Ελληνικής Φιλολογίας του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης με βαθμό «λίαν καλώς» και του τμήματος Θεολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης με βαθμό «λίαν καλώς». Κάτοχος Μεταπτυχιακού στην Εκπαιδευτική Ηγεσία και Διοίκηση του δημόσιου ιταλικού πανεπιστημίου Roma Tre με βαθμό «Άριστα». Παράλληλα, παρακολούθησε ετήσιο πρόγραμμα Eξειδίκευσης στην Ειδική Αγωγή του Πανεπιστημίου Αιγαίου, κάνοντας πρακτική άσκηση σε φορείς Ψυχικής Υγείας. Μετεκπαιδεύτηκε εξ αποστάσεως στην αγγλική γλώσσα, στην Διαπολιτισμική Επικοινωνία, Τύποι και Επίλυση Συγκρούσεων από το Αμερικάνικο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας UCI, στις Ψυχολογικές Πρώτες Βοήθειες από το Αμερικάνικο Πανεπιστήμιο John Hopkins, στην Ψυχολογία από το Αμερικάνικο Πανεπιστήμιο του Wesleyan, στους Τύπους Προσωπικότητας στον Εργασιακό Χώρο από το Αμερικάνικο Πανεπιστήμιο της Φλόριντας και στις Ηγετικές Ικανότητες από το Γαλλικό Πανεπιστήμιο του Παρισίου HEC. Διαθέτει πιστοποιημένη επάρκεια της ελληνικής γραφής ''Braille'' της Σχολής Τυφλών Θεσσαλονίκης και πιστοποιημένη επάρκεια γνώσης χειρισμού Η/Υ του Cambridge. Παράλληλα έχει μετεκπαιδευτεί στη Σύγχρονη οργάνωση διοίκησης επιχειρήσεων, στην Χρήση και αξιοποίηση τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών, στον Επαγγελματικό προσανατολισμό και στην Διαπολιτισμική εκπαίδευση σε ιδιωτικούς και δημόσιους φορείς. Από τις Δημοτικές εκλογές του 2014 εκλέγεται συνεχώς έως σήμερα Δημοτικός Σύμβουλος Δήμου Σουφλίου και έχει διατελέσει Γραμματέας του Δημοτικού Συμβουλίου, Αντιπρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου, Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Σουφλίου, Αντιδήμαρχος Σουφλίου, Αντιπρόεδρος του Νομικού Προσώπου ΚΕ.ΚΟ.Π.Α.Π. Δήμου Σουφλίου, Πρόεδρος της Επιτροπής Ένταξης Μεταναστών και Προσφύγων του Δήμου Σουφλίου, Μέλος της Α’ Βάθμιας Σχολικής Επιτροπής του Δήμου, Μέλος της Γενικής Συνέλευσης και Μέλος του Δ.Σ. της ΠΕΔ Αν. Μακ.& Θράκης, Μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΕΔ Αν. Μακ.& Θράκης, Μέλος της Επιτροπής Κοινωνικής Πολιτικής της ΚΕΔΕ, Αν. Εκπρόσωπος στην Γενική Συνέλευση της ΕΕΤΑΑ Α.Ε., Μέλος της τριμελούς Περιφερειακής Επιτροπής περί Αστικής Ευθύνης των Αιρετών, Μέλος του Δ.Σ. της Αναπτυξιακής Εταιρείας Έβρου Α.Ε. Υπηρέτησε την στρατιωτική του θητεία σε επιτελική θέση ως Έφεδρος Αξιωματικός Πεζικού. Ομιλεί αγγλικά και ιταλικά. |
Το σχολείο σε όλες τις εκπαιδευτικές του βαθμίδες , Παιδικός Σταθμός, Νηπιαγωγείο, Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο αποτελεί στη ζωή των παιδιών το δεύτερο «σπίτι» τους, τη δεύτερη «οικογένειά τους» και ως εκ τούτου σημαντικό παράγοντα στην διαδικασία όχι μόνο της εκπαίδευσής τους αλλά και στη διαμόρφωση της προσωπικότητας τους.
Η στάση του εκπαιδευτικού και οι σχέσεις που αναπτύσσονται στη σχολική τάξη παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση μιας υποστηρικτικής παιδαγωγικής ατμόσφαιρας. Η παιδαγωγική ατμόσφαιρα διευκολύνει την ανάπτυξη σχέσεων αποδοχής, συνεργασίας και αλληλοσεβασμού. Όταν η σχολική τάξη λειτουργεί ως πλαίσιο που παρέχει ασφάλεια και ευχαρίστηση, ενισχύεται το κίνητρο και η επιθυμία των μαθητών για μάθηση αλλά και το αίσθημα της αξίας και της επαγγελματικής επάρκειας των ίδιων των εκπαιδευτικών.
Βασικός στόχος του Κέντρου Πρόληψης αποτελεί η στήριξη της λειτουργίας της σχολικής κοινότητας. Η επιστημονική ομάδα του Κέντρου παρέχει κάθε μορφή παρέμβασης που ανταποκρίνεται στις ανάγκες και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει μια σχολική μονάδα σε ζητήματα που άπτονται της πρόληψης και της ψυχοκοινωνικής υγείας.
Προτεραιότητα δίνεται στην υποστήριξη των εκπαιδευτικών ώστε να μπορούν να λειτουργούν για τους μαθητές τους ως πρόσωπα αναφοράς, πρότυπα συμπεριφοράς αλλά και ενήλικες υποστηρικτές στη σχολική καθημερινότητα.
Η υποστήριξη που παρέχεται στους εκπαιδευτικούς έχει τη μορφή δράσεων ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης, βιωματικών εκπαιδευτικών σεμιναρίων, βιωματικών εργαστηρίων, εποπτείας στην οργάνωση και εφαρμογή προγραμμάτων Αγωγής Υγείας αλλά και Συμβουλευτικής με στόχο την κατανόηση και τη διαχείριση δυσκολιών και αγχογόνων καταστάσεων που προκύπτουν στη σχολική ζωή.
Επιπλέον το Κέντρο Πρόληψης πραγματοποιεί βιωματικές παρεμβάσεις σε μαθητές όλων των σχολικών βαθμίδων με στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίησή τους σε ειδικά θέματα ψυχοκοινωνικής υγείας.
Εκτός των σχολικών μονάδων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης το Κέντρο παρέχει υπηρεσίες υποστήριξης και εκπαίδευσης και στους Παιδικούς Σταθμούς
Ο ρόλος της οικογένειας στην πρόληψη των εξαρτήσεων και της προαγωγής της ψυχοσυναισθηματικής υγείας είναι καθοριστικός. Η οικογένεια μπορεί να λειτουργήσει ως ένας πολύ ισχυρός προστατευτικός παράγοντας στη πρόληψη.
Είναι γενικά αποδεκτός ο πολύ σημαντικός ρόλος που παίζει η οικογένεια στην διαμόρφωση της προσωπικότητας του ανθρώπου.
Μέσα εκεί, ο κάθε ένας, γνωρίζει τον εαυτό του, μαθαίνει πως να επικοινωνεί, πως να δημιουργεί στενές σχέσεις με τους άλλους, πως να διαχειρίζεται τα συναισθήματά του, να δίνει αξία ή όχι στον εαυτό του και νόημα στη ζωή του. Επομένως, η προσωπικότητά του και οι δεξιότητες που θα αποκτήσει, εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τις σχέσεις μέσα στην οικογένεια, από τις αξίες της αλλά και από τον τρόπο που τα μέλη της επικοινωνούν μεταξύ τους.
Ο ρόλος του γονέα ήταν και είναι ένας απαιτητικός και πολυδύναμος ρόλος. Καθημερινά, προσπαθεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες του παιδιού, οι οποίες είναι διαφορετικές σε κάθε στάδιο ανάπτυξης. Καλείται επίσης, να προσαρμοστεί και στην εικόνα που το παιδί σχηματίζει για τον γονέα σε κάθε στάδιο, αλλά και στην εικόνα (του γονιού) που ο ίδιος θα ήθελε να είναι καθώς και στις ιδιαίτερες κοινωνικό – οικονομικές συνθήκες και απαιτήσεις της εποχής του.
Ο ρόλος του γονιού μαθαίνεται και τον μαθαίνουμε μέσα από τους δικούς μας γονείς. Τη στιγμή που κάποιος γίνεται γονιός και αποκτά δικά του παιδιά, καταφεύγει κυρίως στις εμπειρίες του ως παιδί των γονιών του. Αυτά βέβαια που οι δικοί του γονείς του προσέφεραν ως σταθερά σημεία αναφοράς δεν είναι πια επαρκή για να απαντήσουν στην αγωνία και τα ερωτήματά του, για το τι τελικά αξίζει σε αυτή τη ζωή, ποιος είναι ο σκοπός και ο στόχος της ύπαρξής μας.
Ο κάθε νέος γονιός βρίσκεται, όπως και τα παιδιά του, μετέωρος, σε έναν κόσμο διαρκώς κινούμενο και μεταβαλλόμενο. Σε αυτό τον κόσμο το μόνο σταθερό σημείο στο οποίο θα μπορούσε κανείς να βρει μια απάντηση στην αγωνία είναι το σταθερό σημείο που διαθέτει ο καθένας, δηλαδή ο ίδιος του ο εαυτός. Ο γονιός λοιπόν, χρειάζεται υποστήριξη και βοήθεια στο δύσκολο ρόλο του. Παράλληλα χρειάζεται ένα «συναισθηματικό» καταφύγιο, όπου θα μπορεί να μοιράζεται τις αγωνίες του και να λαμβάνει ανατροφοδότηση σε ένα περιβάλλον σιγουριάς και ασφάλειας.
Η στήριξη και η ενδυνάμωση των γονέων στο δύσκολο ρόλο τους αποτελεί πρωταρχικό στόχο των δράσεων του Κέντρου Πρόληψης μέσω των Σχολών Γονέων και της Συμβουλευτικής Υποστήριξης.